Εφτακόσια από τα 2.125 λεωφορεία του ΟΑΣΑ παραμένουν
καθηλωμένα στα εφτά αμαξοστάσια της Αττικής είτε λόγω έλλειψης
ανταλλακτικών είτε γιατί δεν υπάρχουν κονδύλια είτε γιατί δεν υπάρχουν
οδηγοί για να τα κινήσουν.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του "Ελεύθερου Τύπου", η κατάσταση
επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο, καθώς λόγω των περικοπών στα
δρομολόγια, κυκλοφορούν 1.240 από τα 2.152 λεωφορεία.
Πιο συγκεκριμένα, 97 λεωφορεία έχουν ακινητοποιηθεί στο αμαξοστάσιο του Πειραιά, 201 στην Ανθούσα, 124 στην Πέτρου Ράλλη, 112 στον Βοτανικό, 100 στο Ελληνικό, 47 στα Λιόσια και 23 στον Άγιο Δημήτριο.
Ίδια η κατάσταση και με τα τρόλεϊ, καθώς από τα 350 συνολικά τρόλεϊ κυκλοφορούν μόνο τα 250, ενώ τα 100 βρίσκονται στο αμαξοστάσιο λόγω βλαβών ή έλλειψης οδηγών.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι, ότι το 2011 τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που βρίσκονταν σε κίνηση σε ώρα αιχμής τα Σάββατα ανέρχονταν σε 1.330, σε αντίθεση με φέτος, που έχουν μειωθεί σε 963, καταγράφοντας μείωση της τάξεως του 27%.
Αντίστοιχα, τις Κυριακές σε ώρες αιχμής βρίσκονταν πέρυσι σε κίνηση 900 οχήματα, ενώ φέτος κυκλοφορούν μόλις 619, σημειώνοντας μείωση άνω του 27%, ενώ τις καθημερινές, ενώ πέρυσι σε ώρες αιχμής κυκλοφορούσαν 1.832 οχήματα, φέτος κυκλοφορούν 1.436, μειωμένα δηλαδή κατά 21,6%.
Μέχρι στιγμής, οι προσπάθειες εξεύρεσης πόρων προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές στα λεωφορεία, κατέληξαν άκαρπες.
Από την άλλη μεριά, σημαντικό ρόλο στη μείωση των δρομολογίων, έπαιξαν και οι μετατάξεις εργαζομένων από τους συγκοινωνιακούς φορείς της πρωτεύουσας σε άλλους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα, ο πρόεδρος των τεχνικών του ΟΑΣΑ, Απόστολος Ραυτόπουλος, σημείωσε πως από τους συνολικά 8.300 εργαζομένους στον ΟΑΣΑ, μετά τις μετατάξεις έχουν απομείνει 6.200, ενώ μεγάλο "αγκάθι" στην προμήθεια των ανταλλακτικών αποτελεί και ο υπερβολικός αριθμός προμηθευτών, οι οποίοι ανέρχονται τις 25.000!
Προσεχώς αυξήσεις....
Έως και 25% ακριβότερα θα είναι σε ορισμένες περιπτώσεις τα εισιτήρια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μετά την εφαρμογή των σχετικών προσταγών του Μνημονίου ΙΙ.
Μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2013, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) υποχρεούται να διαμορφώσει τις τιμές των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να καλείται να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Συγκεκριμένα, από 1,40 που είναι η τιμή του εισιτηρίου για όλα τα μέσα μεταφοράς διαμορφώνεται σε 1,75 ευρώ!
Ακόμη, από 1,20 που στοιχίζει σήμερα το εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ πηγαίνει στο 1,50 ευρώ.
Αυξήσεις αναμένεται να σημειωθούν και στα μειωμένα εισιτήρια (φοιτητών, πολύτεκνων, κ.ά.) από 0,75 σε 0,90 ευρώ, ενώ ανοδικά κινείται και η τιμή του εισιτηρίου για τον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ.
news247.gr
Πιο συγκεκριμένα, 97 λεωφορεία έχουν ακινητοποιηθεί στο αμαξοστάσιο του Πειραιά, 201 στην Ανθούσα, 124 στην Πέτρου Ράλλη, 112 στον Βοτανικό, 100 στο Ελληνικό, 47 στα Λιόσια και 23 στον Άγιο Δημήτριο.
Ίδια η κατάσταση και με τα τρόλεϊ, καθώς από τα 350 συνολικά τρόλεϊ κυκλοφορούν μόνο τα 250, ενώ τα 100 βρίσκονται στο αμαξοστάσιο λόγω βλαβών ή έλλειψης οδηγών.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι, ότι το 2011 τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που βρίσκονταν σε κίνηση σε ώρα αιχμής τα Σάββατα ανέρχονταν σε 1.330, σε αντίθεση με φέτος, που έχουν μειωθεί σε 963, καταγράφοντας μείωση της τάξεως του 27%.
Αντίστοιχα, τις Κυριακές σε ώρες αιχμής βρίσκονταν πέρυσι σε κίνηση 900 οχήματα, ενώ φέτος κυκλοφορούν μόλις 619, σημειώνοντας μείωση άνω του 27%, ενώ τις καθημερινές, ενώ πέρυσι σε ώρες αιχμής κυκλοφορούσαν 1.832 οχήματα, φέτος κυκλοφορούν 1.436, μειωμένα δηλαδή κατά 21,6%.
Μέχρι στιγμής, οι προσπάθειες εξεύρεσης πόρων προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές στα λεωφορεία, κατέληξαν άκαρπες.
Από την άλλη μεριά, σημαντικό ρόλο στη μείωση των δρομολογίων, έπαιξαν και οι μετατάξεις εργαζομένων από τους συγκοινωνιακούς φορείς της πρωτεύουσας σε άλλους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα, ο πρόεδρος των τεχνικών του ΟΑΣΑ, Απόστολος Ραυτόπουλος, σημείωσε πως από τους συνολικά 8.300 εργαζομένους στον ΟΑΣΑ, μετά τις μετατάξεις έχουν απομείνει 6.200, ενώ μεγάλο "αγκάθι" στην προμήθεια των ανταλλακτικών αποτελεί και ο υπερβολικός αριθμός προμηθευτών, οι οποίοι ανέρχονται τις 25.000!
Προσεχώς αυξήσεις....
Έως και 25% ακριβότερα θα είναι σε ορισμένες περιπτώσεις τα εισιτήρια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μετά την εφαρμογή των σχετικών προσταγών του Μνημονίου ΙΙ.
Μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2013, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) υποχρεούται να διαμορφώσει τις τιμές των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να καλείται να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Συγκεκριμένα, από 1,40 που είναι η τιμή του εισιτηρίου για όλα τα μέσα μεταφοράς διαμορφώνεται σε 1,75 ευρώ!
Ακόμη, από 1,20 που στοιχίζει σήμερα το εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ πηγαίνει στο 1,50 ευρώ.
Αυξήσεις αναμένεται να σημειωθούν και στα μειωμένα εισιτήρια (φοιτητών, πολύτεκνων, κ.ά.) από 0,75 σε 0,90 ευρώ, ενώ ανοδικά κινείται και η τιμή του εισιτηρίου για τον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ.
news247.gr