Φίλες και φίλοι γονείς και εκπαιδευτικοί
Η νέα εποχή με τις νέες απαιτήσεις, όπου οι γνώσεις απαξιώνονται γρήγορα, η οργάνωση της εργασίας αλλάζει και η μάθηση γίνεται διαδικασία ολόκληρης της ζωής, θέλουμε παιδεία με αξίες, με βάση τις αρχές του ουμανισμού, της δημοκρατίας, της αλληλεγγύης, του υπεύθυνου και ενεργού πολίτη. Θέλουμε παιδεία που δίνει στους μαθητές, φοιτητές και ενήλικες σύγχρονες γνώσεις και δεξιότητες, και αναπτύσσει τη δημιουργικότητά τους. Στόχος μας πρέπει να είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Επενδύουμε στον άνθρωπο, τις γνώσεις και τις δυνατότητές του, στην ικανότητα καινοτομίας, επιχειρηματικής πρωτοβουλίας και απασχόλησης κάθε ατόμου ανάλογα με τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, τις ικανότητες, το ταλέντο και τις γνώσεις του, και όχι ανάλογα με την καταγωγή του, την κοινωνική και γεωγραφική του προέλευση, το φύλο, τη θρησκεία ή την κομματική του ένταξη.
Το εκπαιδευτικό σύστημα που ονειρεύομαι στηρίζεται στην ποιότητα, όπου οι σύγχρονες υποδομές, η πληροφορική και οι νέες τεχνολογίες θα είναι αυτονόητη καθημερινότητα στο σχολείο και το πανεπιστήμιο. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που λειτουργεί ως δύναμη ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής, ως εργαλείο αναδιανομής του πλούτου και όχι ως μέσο αναπαραγωγής των κοινωνικών διακρίσεων και δημιουργίας νέων αποκλεισμών. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα συνδεδεμένο με την κοινωνία και την παραγωγή που θα δίνει στους νέους όλες τις δυνατότητες να γίνουν ισότιμοι πολίτες της Ευρώπης.
Οι Έλληνες μαθητές πρέπει να φύγουν άμεσα από τις τελευταίες θέσεις στις διεθνείς συγκρίσεις μέτρησης των επιδόσεων των μαθητών. Η υπάρχουσα κατάσταση στην παιδεία χρειάζεται επειγόντως ανατροπή και ρήξεις. Χρειάζεται μία «επανάσταση», που θα φέρει την εκπαίδευση στο ρυθμό των σύγχρονων εξελίξεων και τη γνώση στην καρδιά της κοινωνίας. Χρειάζεται ένα δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα απελευθερωμένο από τα δεσμά του κρατισμού και της γραφειοκρατίας, ανοιχτό στη δημιουργία, στην ελεύθερη σκέψη, στις τεχνολογίες και στις απαιτήσεις της νέας εποχής. Ένα πραγματικά δημόσιο δωρεάν σύστημα που μειώνει δραστικά το κόστος για την εκπαίδευση στη μέση οικογένεια.
Η άμεση σύνδεση της παιδείας με την αγορά εργασίας και την απασχόληση δίνει προοπτική εργασίας στον άνεργο. Γιατί η ανεργία παραμένει το σημαντικότερο πρόβλημα στην ελληνική κοινωνία και αγγίζει πια σχεδόν κάθε οικογένεια.
Κεντρική προτεραιότητά μας πρέπει να είναι η πλήρης απασχόληση, η δημιουργική δουλειά για όλους όσους θέλουν και μπορούν.
Η δέσμευση της νέας δημοτικής αρχής είναι καθαρή: θα αναπτύξουμε συγκροτημένη πολιτική για την οικογένεια κάθε τύπου. Αναπτύσσουμε ειδικές στοχευμένες πολιτικές για όλα τα στάδια, από το ξεκίνημα της οικογένειας, την ανατροφή και εκπαίδευση των παιδιών, μέχρι την τρίτη ηλικία. Βάζουμε τα παιδιά σε πρώτη προτεραιότητα. Δίνουμε τη δυνατότητα σε κάθε παιδί να ξεκινήσει με καλές συνθήκες τη ζωή του, με πρόσθετη στήριξη στα παιδιά που έχουν αυξημένες ανάγκες λόγω φτώχειας, αναπηρίας, ή κοινωνικών διακρίσεων. Εξασφαλίζουμε, με δεσμεύσεις σε όλο μας το πρόγραμμα, πολιτικές φιλικές προς το παιδί. Το παιδί, ως αυτόνομη ύπαρξη, προστατεύεται από ό, τι το απειλεί και βοηθιέται να αναπτύξει την προσωπικότητά του. Η αντιμετώπιση της παιδικής φτώχειας και εκμετάλλευσης αποτελεί κεντρικό μας στόχο.
Στόχος μου είναι και θα αγωνιστώ για μια πόλη δημιουργική. Πόλη όπου αξίζει κανείς να ζει, να σπουδάζει, να εργάζεται, να επενδύει, να διασκεδάζει. Πόλη που σέβεται την αρχιτεκτονική, τα μνημεία, τον πολιτισμό. Στόχος μου είναι να αποκτήσει ο πολίτης ταυτότητα με την πόλη του. Να ξαναγαπήσει τη δημόσια ζωή, τη συμμετοχή. Να αισθανθεί ότι η γνώμη του μετράει.
Δημήτριος Α. Ανυφαντάκης
Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δάσκαλος)
υποψ. Δημοτικός Σύμβουλος νέου Δήμου Φυλής