Προσπαθώντας να εξοικονομήσει έστω και μερικά εκατομμύρια ευρώ από το
λειτουργικό του κόστος, το Υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να
καταργήσει.....................
όχι μόνο τα ειδοποιητήρια που στέλνει κάθε χρόνο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων για τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά ακόμη και τα αυτοκόλλητα σήματα, που χρόνια τώρα «στόλιζαν» τα παρμπρίζ των αυτοκινήτων.
Το σχέδιο προβλέπει να μην χορηγείται πλέον το ειδικό αυτοκόλλητο, που επικολλάται στο μπροστινό τζάμι του οχήματος. Η εμπειρία των τελευταίων δεκαετιών έχει αποδείξει πως τα σήματα αυτά είναι άχρηστα, οι πολίτες ταλαιπωρούνται με την τοποθέτηση και αφαίρεσή τους, ενώ κοστίζει πολλά στο κράτος και στις τράπεζες και η διαδικασία παραγωγής, φύλαξης και διακίνησής τους.
-Μόνο για τις τράπεζες το διαχειριστικό κόστος υπολογίζεται σε περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, που τους την καλύπτει το δημόσιο από την προμήθεια που εισπράττουν.
Καθώς κάθε σήμα ισοδυναμεί με την αξία του σε χρήμα, για ένα τζιπ 4.000 κυβικών το «μαγικό χαρτάκι» αξίζει 1.320 ευρώ και εάν θέλει κάποιος να το αγοράσει σήμερα για να κυκλοφορήσει φέτος το όχημα, θα το πληρώσει 2.640 ευρώ! Τα σήματα διακινούνται μαζικά με υπηρεσίες σεκιούριτι, ενώ καταμετρώνται και φυλάσσονται σε χρηματοκιβώτια, όπως τα μετρητά ή τα παράβολα και οι επιταγές.
Με το νέο σύστημα το Υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει πως το δημόσιο θα εξοικονομεί περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, σε σχέση με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα το σύστημα. Αντί λοιπόν να στέλνεται η ειδοποίηση σε 4,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων, φέτος το υπουργείο Οικονομικών θα καλέσει με μια ανακοίνωση όλους τους ιδιοκτήτες να σπεύσουν μόνοι τους στις τράπεζες για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τους για το 2013.
-Ο κάθε ιδιοκτήτης ακινήτων θα πρέπει να πάει στις εμπορικές τράπεζες και να δηλώσει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος ή της μοτοσυκλέτας, για το οποίο θέλει να πληρώσει τα τέλη.
-Σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα, που θα συνδέεται με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), η τράπεζα θα βλέπει σε τι όχημα αντιστοιχεί το τέλος κυκλοφορίας και θα το χρεώνει ανάλογα με τον κυβισμό, τις εκπομπές ρύπων κ.λπ.
-Μόνο για όσους δεν το πράξουν μέχρι τη διορία που δίνει ο νόμος στα τέλη της χρονιάς, από τις αρχές του 2013 το υπουργείο πιθανώς θα στείλει ατομικά ειδοποιητήρια, καλώντας τους να πληρώσουν όμως και το σχετικό πρόστιμο (το διπλάσιο του τέλους που δεν πληρώθηκε εμπρόθεσμα).
-Αν δεν αποσταλούν ούτε αυτά ειδοποιητήρια ή για όσους αμελήσουν και πάλι να πληρώσουν τα τέλη χωρίς να έχουν δηλώσει ακινησία του οχήματος, η σχετική πληροφορία σχεδιάζεται να συνδέεται με το taxisnet.
Έτσι την άνοιξη του 2013, όπου εκατομμύρια φορολογούμενοι θα υποβάλουν μέσω ίντερνετ τις δηλώσεις τους, θα διαπιστώνουν κατά τη συμπλήρωσή τους πως στα αρχεία της εφορίας εμφανίζονται να μην έχουν πληρώσει τα τέλη. Θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή τους πως οφείλουν την αξία των τελών κυκλοφορίας συν το πρόστιμο και όλα αυτά θα προστίθενται στον ετήσιο φόρο, που καλούνται να πληρώσουν…
Του Χρήστου Κώνστα
http://logioshermes.blogspot.com/2012/04/blog-post_2509.html
όχι μόνο τα ειδοποιητήρια που στέλνει κάθε χρόνο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων για τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά ακόμη και τα αυτοκόλλητα σήματα, που χρόνια τώρα «στόλιζαν» τα παρμπρίζ των αυτοκινήτων.
Το σχέδιο προβλέπει να μην χορηγείται πλέον το ειδικό αυτοκόλλητο, που επικολλάται στο μπροστινό τζάμι του οχήματος. Η εμπειρία των τελευταίων δεκαετιών έχει αποδείξει πως τα σήματα αυτά είναι άχρηστα, οι πολίτες ταλαιπωρούνται με την τοποθέτηση και αφαίρεσή τους, ενώ κοστίζει πολλά στο κράτος και στις τράπεζες και η διαδικασία παραγωγής, φύλαξης και διακίνησής τους.
-Μόνο για τις τράπεζες το διαχειριστικό κόστος υπολογίζεται σε περίπου 25 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, που τους την καλύπτει το δημόσιο από την προμήθεια που εισπράττουν.
Καθώς κάθε σήμα ισοδυναμεί με την αξία του σε χρήμα, για ένα τζιπ 4.000 κυβικών το «μαγικό χαρτάκι» αξίζει 1.320 ευρώ και εάν θέλει κάποιος να το αγοράσει σήμερα για να κυκλοφορήσει φέτος το όχημα, θα το πληρώσει 2.640 ευρώ! Τα σήματα διακινούνται μαζικά με υπηρεσίες σεκιούριτι, ενώ καταμετρώνται και φυλάσσονται σε χρηματοκιβώτια, όπως τα μετρητά ή τα παράβολα και οι επιταγές.
Με το νέο σύστημα το Υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει πως το δημόσιο θα εξοικονομεί περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, σε σχέση με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα το σύστημα. Αντί λοιπόν να στέλνεται η ειδοποίηση σε 4,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες Ι.Χ. αυτοκινήτων, φέτος το υπουργείο Οικονομικών θα καλέσει με μια ανακοίνωση όλους τους ιδιοκτήτες να σπεύσουν μόνοι τους στις τράπεζες για να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τους για το 2013.
-Ο κάθε ιδιοκτήτης ακινήτων θα πρέπει να πάει στις εμπορικές τράπεζες και να δηλώσει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος ή της μοτοσυκλέτας, για το οποίο θέλει να πληρώσει τα τέλη.
-Σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα, που θα συνδέεται με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), η τράπεζα θα βλέπει σε τι όχημα αντιστοιχεί το τέλος κυκλοφορίας και θα το χρεώνει ανάλογα με τον κυβισμό, τις εκπομπές ρύπων κ.λπ.
-Μόνο για όσους δεν το πράξουν μέχρι τη διορία που δίνει ο νόμος στα τέλη της χρονιάς, από τις αρχές του 2013 το υπουργείο πιθανώς θα στείλει ατομικά ειδοποιητήρια, καλώντας τους να πληρώσουν όμως και το σχετικό πρόστιμο (το διπλάσιο του τέλους που δεν πληρώθηκε εμπρόθεσμα).
-Αν δεν αποσταλούν ούτε αυτά ειδοποιητήρια ή για όσους αμελήσουν και πάλι να πληρώσουν τα τέλη χωρίς να έχουν δηλώσει ακινησία του οχήματος, η σχετική πληροφορία σχεδιάζεται να συνδέεται με το taxisnet.
Έτσι την άνοιξη του 2013, όπου εκατομμύρια φορολογούμενοι θα υποβάλουν μέσω ίντερνετ τις δηλώσεις τους, θα διαπιστώνουν κατά τη συμπλήρωσή τους πως στα αρχεία της εφορίας εμφανίζονται να μην έχουν πληρώσει τα τέλη. Θα εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή τους πως οφείλουν την αξία των τελών κυκλοφορίας συν το πρόστιμο και όλα αυτά θα προστίθενται στον ετήσιο φόρο, που καλούνται να πληρώσουν…
Του Χρήστου Κώνστα
http://logioshermes.blogspot.com/2012/04/blog-post_2509.html