Ο Δημήτρης Ανυφαντάκης είναι Επιστημονικός Συνεργάτης
της Ιεράς Μητρόπολης Ιλίου, Αχαρνών & Πετρουπόλεως και τ. Δημοτικός Σύμβουλος στο νέο Δήμο Φυλής. Γεννήθηκε τον Ιούλιο του 1983 στην Θεσσαλονίκη και κατάγεται από τα Χανιά της Κρήτης. Το 2001 εισήχθη από τους πρώτους στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης απ’ όπου και αποφοίτησε το 2005. Από το 2019 είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος με ειδίκευση στην κοινωνιολογία, από το Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Είναι μόνιμος Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ και ειδικεύεται στην διαπολιτισμική και στην αντισταθμιστική αγωγή. Είναι Διευθυντής του ενταξιακού προγράμματος "Δράσεις υπέρ του παιδιού και της οικογένειας Ρομά". Έχει σχεδιάσει εκπαιδευτικά προγράμματα που υλοποιούνται από διάφορους φορείς. Ασχολείται με τα κοινά από τα μαθητικά του χρόνια. Διετέλεσε μεταξύ άλλων: Έφηβος Βουλευτής Α' Θεσ/νίκης κατά τη Δ΄ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων και Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών ΠΤΔΕ Αλεξ/πολης "Δ. Γληνός". Είναι Χριστιανός Ορθόδοξος.
Στις μέρες μας η γνώση έχει χάσει το σκοπό της. Ανάμεσα σε συμπληγάδες η ελληνική παιδεία προσπαθεί να βρει το βηματισμό της και να σταθεί όρθια, κουβαλώντας στο ανεμικό κορμί της, λάθη, στρεβλώσεις και αποτυχημένους σχεδιασμούς πολλών χρόνων.
Μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και τοπική αυτοδιοίκηση - οι κοινωνικοί εταίροι δηλαδή της παιδείας - προσπαθούμε ο καθένας από το δικό του μετερίζι, αλλά κι όλοι μαζί, να δώσουμε όραμα και να δημιουργήσουμε ρεαλιστικούς στόχους, σ’ ένα εκπαιδευτικό σύστημα που απαξιώνει, υποβαθμίζει και εμπορευματοποιεί την γνώση. Δυστυχώς για όλους μας, παιδεία, με όρους αγοράς δεν γίνεται. Αυτό πρέπει να το αντιληφθούν πρωτίστως όσοι νομίζουν ότι μπορούν να περιθωριοποιούν την παιδεία, σε τόσο δύσκολες, εθνικά, στιγμές. Η παιδεία ήταν και παραμένει ο μόνος ασφαλής δρόμος εξόδου από την κρίση, το μόνο εθνικό κεφάλαιο με πραγματικά μεγάλη αξία, η μόνη επένδυση με μετρήσιμο και υψηλό κοινωνικό κέρδος.
Εμείς σαν Δήμος έχουμε συνειδητοποιήσει από πολύ νωρίς, πως ανάπτυξη και πρόοδος χωρίς παιδεία δεν υπάρχουν. Γι ‘ αυτό έχουμε βάλει στο κέντρο των πολιτικών μας, την ενίσχυση της παιδείας με κάθε μέσο. Σήμερα λοιπόν κοιτάμε με περηφάνια στα μάτια την εκπαιδευτική κοινότητα, παρουσιάζοντας έργο χειροπιαστό. Η Α΄& Β’/βάθμια σχολική επιτροπή του Δήμου Φυλής έχουν δουλέψει σκληρά κι έχουν πετύχει πολλά, καθιστώντας την λειτουργία των σχολείων της περιοχής ως πρότυπη στο σύνολο των Δήμων της Αττικής. Έχουμε καταφέρει, τίποτα να μη λείπει από τα εκπαιδευτήριά μας, υποστηρίζοντας στην πράξη το έργο εκπαιδευτικών και μαθητών. Ταυτόχρονα χτυπάμε στη ρίζα του και το πρόβλημα υπερπληθυσμού ορισμένων σχολικών μονάδων, εγκαινιάζοντας το αμέσως επόμενο διάστημα ένα νέο δημοτικό σχολείο για τα παιδιά της πόλης μας. Το 10ο Δημοτικό, ένα όνειρο πολλών χρόνων, γίνεται πραγματικότητα.
Για μας, η παιδεία είναι προτεραιότητα και τοπική υπόθεση με εθνικά χαρακτηριστικά. Για μας, πατριωτισμός και εθνικοί στόχοι δεν μπορούν να υπάρξουν αν δεν βιώσουμε όλοι μας βαθιά τα νοήματα των ελληνικών γραμμάτων, αν δεν γίνουμε μέτοχοι της ελληνικής παιδείας.